MŠ Skuteč Osady Ležáků
MŠ Skuteč, Osady Ležáků
MŠ Skuteč Osady Ležáků
MŠ Skuteč, Osady Ležáků

Filozofií naší MŠ je škola rodinného typu s úzkými vazbami na rodiče. Základem je prožitkové učení inovativního vzdělávacího programu „Začít spolu“, který je svým obsahem a zaměřením naší práci a nastavení všech zúčastněných velmi blízký.

 

 

Uspořádání dne v MŠ

Den ve třídě Začít spolu má pevně danou strukturu. V mateřské škole den začíná tzv. ranním úkolem. S jeho plněním dětem pomáhají při příchodu do školky rodiče. Je to jakýsi rituál, při němž se rodič loučí s dítětem. Následují volné hry ve třídě a v centrech aktivit, průběžná svačina a ranní kruh. Během něho je příležitost se navzájem pozdravit, sdílet zážitky, komunikovat, seznámit se s programem dne a s prací do center aktivit. V závěru kruhu si děti vyberou činnost v centru aktivit, kam se posléze přesunou. Činnosti v centrech aktivit jsou ukončeny hodnotícím kruhem, který slouží pro reflexi a prezentaci výstupů práce v centrech. Před obědem stihnou děti ještě pobyt venku, který poskytuje dětem nejen příležitost k pohybu, ale také učení se. Během oběda i svačiny vedeme děti k sebeobsluze a samostatnosti, proto se děti samy obsluhují a uklízí po sobě. Během odpočinku respektujeme individuální potřebu spánku. Děti, které neusnou, se věnují klidovým činnostem. Odpoledne děti čeká ještě svačina, volné hry a následně vyzvedávání dětí z MŠ. Tento moment využíváme k pravidelné komunikaci s rodiči. Ve školách Začít spolu patří spolupráce s rodiči mezi hlavní pilíře konceptu. Spolupráce s rodiči vznikne tak naprosto přirozeným způsobem. Zapojení rodičů se postupně stává běžnou zvyklostí a pomáhá vytvořit fungující komunitu a akce, které již mají svoji tradici. Navíc se během těchto akcí tvoří nová přátelství a vztah k instituci předškolního vzdělávání dostává úplně jiný rozměr.

 

Vzdělávací činnost probíhá v průběhu celého dne dle stanoveného režimu dne dle zásad inovativního programu „Začít spolu.

6:15 – 8:00

Příchod dětí do mateřské školy, ranní úkol s rodiči, předávání dětí učitelkám do třídy, volné hry a volně spontánní zájmové aktivity dětí ve třídě i v centrech aktivit, individualizace

8:00 – 8:45

Osobní hygiena, dopolední průběžná svačina (sebeobsluha dětí), volné hry dětí ve třídě a v centrech aktivit, pohybové aktivity

8:45 – 9:00

Ranní kruh, ranní pozdrav

9:00 -  9:30

Činnosti v centrech aktivit (činnosti a aktivity dětí řízené či nepřímo řízené učitelkami ve třídě i v centrech aktivit, individualizaci, řízené i nepřímo řízené aktivity), hodnotící kruh

9:30 -11:30   

Osobní hygiena, příprava na pobyt venku, pobyt dětí venku, příp. náhradní činnost

11:30 -12:15

Příprava na oběd, oběd (sebeobsluha dětí při nabírání jídla + výdej jídla v okénku), osobní hygiena dětí

12:15 -14:00

Odpočinek dětí respektující rozdílné potřeby dětí, popř. spánek

Individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku, centra aktivit

14:00 -14:30

Odpolední průběžná svačina (sebeobsluha dětí), osobní hygiena

14:00 -16:15

Volné hry dětí ve třídě a v centrech aktivit (zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí, v případě vhodného počasí mohou probíhat na zahradě mateřské školy)

 

A ještě jinak :)

6.15 - 8.45  Příchod - svačina

  • zdravíme se, vítáme se s úsměvem
  • ranní úkol s rodiči
  • vybíráme hračky dle svého zájmu z různých koutků třídy
  • spontánně si hrajeme ve třídě i v centrech aktivit
  • společně, ve skupině či individuálně modelujeme, kreslíme, lepíme, vystřihujeme, skládáme
  • objevujeme a děláme pokusy
  • provádíme logopedická a grafomotorická cvičení, čteme
  • cvičíme, hrajeme pohybové hry
  • uklízíme hračky a pomůcky
  • trénujeme naše školková pravidla chování
  • svačina je průběžná a sebeobslužná- dodržujeme hygienická pravidla, máme možnost výběru velikosti porce, máme možnost se samostatně obsloužit, celý den dodržujeme pitný režim

8.45 - 11.30 Centra aktivit - oběd

  • v ranním kruhu společně přivítáme nový den, přejeme oslavencům, sdělujeme si pocity, zážitky, dozvíme se úkoly do center aktivit
  • pracujeme v centrech aktivit - hrajeme hry s různým zaměřením (smyslové, didaktické), hledáme poučení v knihách, počítáme, hrajeme si s písmenky, porovnáváme, přiřazujeme, posloucháme hudbu, příběhy, přednášíme,vyprávíme, zpíváme, zařazujeme tvořivou dramatiku, bádáme, cvičíme, zkoumáme a objevujeme
  • hodnotící kruh - zjistíme, co se kdo naučil a co zvládl, můžeme se rozhodnout zítra zkusit to samé, co kamarád a nebát se
  • pracujeme podle našeho uceleného ročního školního plánu
  • chodíme na vycházky, výlety, výstavy, divadla
  • dáváme co největší možnost spontánního pohybu a her na školní zahradě

11.30 Oběd - odchod

  • obědváme - máme možnost výběru velikosti porce
  • před odpočinkem posloucháme pohádku, hudbu, relaxujeme
  • přejeme si příjemný odpočinek, máme u sebe plyšového mazlíčka z domova
  • odpočíváme
  • starší děti se věnují klidným činnostem, abychom nebudili odpočívající kamarády, přpravují se ,,na školu"
  • vstáváme
  • svačíme
  • hrajeme si a vybíráme činnosti do rozchodu dle svého zájmu po celé třídě i v centrech aktivit

(viz. Školní řád mateřské školy Školní řád 2024 - 2025 str..docx Typ: DOCX dokument, Velikost: 97.62 kB)

 

Pro rodiče

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Fotogalerie

Náhodná fotogalerie

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Roste-li v lednu tráva, neúroda se očekává.

Pranostika na akt. den

Je-li na Zasnoubení Panny Marie na stromech jinovatka, bude vlhký rok.

Svátek

Svátek má Zdeněk

Zítra má svátek Milena

Východ a západ slunce

Slunce vychází:7:38

Slunce zapadá:16:37